Ruster til kamp med buttons og bag


Det er lenge siden folkeavstemningen i 1994, og kanskje enda lengre siden buttons med «Ja til EU» og «Stem JA!» hang på ransler og kåper. Men EU-debatten lever i beste velgående og derfor er det nå på høy tid med en ny profilering av Europeisk Ungdom. Men slapp av – du skal slippe å blåse støv av de gamle flygebladene.

– Dette er den største helhetlige produksjonen av materiell siden 1994, og for en produksjon vi har gått ut med! sier generalsekretær Espen Berg-Larsen.

Penner, buttons, drops, bagger og handlenett er noe av det som snart vil følge medlemmene våre rundt hvor de er. Effektene har logoen til Europeisk Ungdom på seg, og du kan se utkastet på bildet. I tillegg sendes det ut et lite kort med «Visste du at…» og seks fakta om hva EU har gjort for Europa som gjør det lett å fange interessen til både store og små.

– Denne satsingen handler om å gjøre det lett for våre tillitsvalgte å stå på stand og dra på skolebesøk, og å gjøre det lettere å fremme og snakke om Europeisk Ungdom, sier nestleder Nikolai Fjågesund som har vært ansvarlig for satsingen.

Produktene har ulik hensikt: noen skal brukes på stand, mens andre kan brukes for eksempel til vervepremier. Følg med i ditt fylkes- eller lokallag for å finne ut hvordan DU kan få høstens kuleste fashion statement. For det er vel ingenting bedre i en debatt å fukte leppene med en Europeisk Ungdom-lepomade?